Pages

Followers

Happy Teacher's Day: A Tribute

ketemu lagi kita dientry yang terbaru..actually aku sik dapat mok polah entry panjang-panjang. kepak gilak aku training lawn bowl untuk MASUM ya bah. setiap hari berjemur rah tengah panas. kulit asal aku yang cerah dah secara mendadak bertukar menjadi kegelapan. berat badan pun semakin berkurangan, sampei 8kg kurang heheh

walaupun ada terasa terlamat sedikit, tapi rasanya agik valid gik untuk aku mengucapkam SELAMAT HARI GURU kepada semua insan yang bernama guru, yang terlibat secara langsung dengan hal2 akademik tok, guru-guru yang sik langsung kedak mak bapak kita yang kadang2 mengajar kita, rakan2 ka, jiran2 ka..heheh

dedikasi ini juak aku ingin tributekan kepada cekgu2 yang penah mengajar aku;
cekgu2 di sekolah2 berikut:
  • Methodist Kindergarten Kanowit, (tadika cina selama 2 tahun)
  • SRK Abun Matu, Belaga (darjah 1 & 2)
  • SK Methodist, Kapit (darjah 3-6)
  • SMK Kapit (tingkatan 1-4)
  • MRSM Kuching (tingkatan 4-5)
  • Sekolah Memandu Ting Le Kiong, Kapit (lekak SPM)
  • Kolej Matrikulasi Labuan
  • Universiti Teknikal Malaysia Melaka (utk klas BMCT)

Tidak lupa kepada rakan taulan aku yang bergelar cekgu
rakan-rakan bloggers yang bergelar cekgu

tanpa cekgu2 tok sapa lah kita..pasti kita sama-sama tidak berblog seperti sekarang serta menjadi insan yang berguna..

chowrioaw~~


guru yang sanggup membakar diri untuk orang lain (*mungkin dialog sebenar)

6 Orang Merik Komen Sambil Menggaruk Geruk:

Ivy Metaga said...

oh tedah...macam ney ka muka yg hitam kena panas ya

yohhh..jeles dgr org yang turun berat badan tok hahahha...

[h]einsen said...

Ivy: dah trn dah berat kmk..dipersilakan utk jeles k..hehe..

Felicia F. Ramzi said...

yahh disebabkan kamek adalah seorang pendidik..kamek nak madah makseh untuk post tok...yerrr... mrsm ho? seteru la kita marek, kamek sm sains..

[h]einsen said...

Felicia:
jasamu akan dikenang wahai pendidik walaupun sandaran sahaja hehe
haha..lebih kurang la seteru..boh padah gya glak la kmk tok pun seorang yang universal bole kawan dgn sapa2 hehe..

Khairul Antasha said...

hehe..mena tok..cikgu sik ngenjen..hahaha..kmk suka ungkapan ya..hahaha..sen, kmk sik ngenjen...

[h]einsen said...

Khairul Antasha:
hehe..mena2..boh ngenjen sesuka hati dan jantung..ctok bukan bengkel kereta..