Pages

Followers

Happy Father's Day: A Tribute

kali tok aku sikkan salah gik nang sah lah..perhatian juga kepada embun malam juga heheh..




setiap tahun pada ahad ketiga bulan jun setiap tahun seluruh dunia akan meraikan hari bapa..

aku mok mngucapkan selamat hari bapa kepada bapak aku walaupun aku tauk nya sik maca blog tok..

aku juak mok mengucapkan selamat hari bapa kepada bloggers yang bergelar bapa..aku agik baru tok so sik dapat detect gik sapa2 yang bergelar bapak..hanya tauk kelebar malam jak..muka kdak bapak urang ya tauk la aku heheh..

aku juak ingin mengucapkan selamat hari bapa kepada bakal2 bapak yg mengunjungi blog ini sebab aku tauk ktkurg berkobar-kobar mok jadi bapak heheh..serta bakal-bakal suami kepada bloggers gadis yang sungguh kejeron sekali ingin disuntingi heheh..


mak serta bapak aku tatkala rah tepi sungei rah jeti pasar mukah nun. mok padah dating sik juak sebab aku ada time tok amik gambar tok heheh..sidak bukan mok nantik kapal ikan datang aa..


bapak aku polah ucapan. dengar padah nya wahai bloggers-bloggers sekalian heheh..(*mungkin dialog sebenar)



Aku berpuisi lok..ehem ehem..

DIRGAHAYU BUAT AYAH

Ayah Mahkota kasihmu
kutatap dan kudakap
Puing-puing rindu menyepuh istana hati
alangkah sepinya Pulau Pandan
betapa jauhnya Laut Oman
hari ini kukalung doa
berbahagialah ayah.

Ayah
Jasamu terpahat di mana-mana
nasihatmu tersimpan kukuh di hati
Semangatmu mengental di sanubari
dengan keringat dan air matamu
akar budaya diri ini kukuh
seperti tertegaknya keraton jawa.

Ayah
Istana bahagia ini ayah bina
bersama warna warni kehidupan
bersama rentetan kesengsaraan
semangat dan pengorbanan ini
menjadi nafas kedaulatan keluarga

dan hari ini
teratai berkembang mekar
disinari mentari pagi
dirgahayu buatmu, ayah.

abdullatip
Jelebu N.S
15.06.03

disunting daripada http://puisilatip.blogspot.com/




cat steven aka yusuf islam singing father and son..
meoww meoww nging~~ bak kata bunga kari


SELAMAT HARI BAPA SEMUA!!(khairul Onggon dengan Amirfx bila gik takduak mok jadi bapak heheh)

that's all pok~
chowriaoww~

15 Orang Merik Komen Sambil Menggaruk Geruk:

Khairul Antasha said...

selamat hari bapa utk ktk Sen..bila gik ktk mok jd bapak ayam???eh...ehe...mati jak kenak tukuk palak...meoowwwwww~~

uncleawang said...

Terima Kasih atas ucapan hari bapak!!.

eMBuN_mALaM said...

actually kmk xsalah... becuz every year kmk nyambut Father's Day 2nd week of June... 2b fair n square bah... lak apa kata bapak2 d dunia...

Si Penconteng said...

Shioh gaok bapak kitak eh. Slamat ari bapak ngan suma bapak!

[h]einsen said...

oh Khairul Antasha;
selamat2 heheh..owww..boleh jak mun mok jadi bapak ayam tok, tp inang manok sebenar la bkn manok jadian..ktk mok jadi ibu ayam..?heheh


oh uncleawang;
heheh..sama-sama uncle...


oh eMBuN_mALaM;
owh ya peringkat korga ktk kali heheh..kmk polah mggu marek alu disangkal oleh pelbagai pihak rah fb n ym heheh..


oh Si Penconteng;
sekda nya gaok glak bah heheh..bait2 jak nya heheh..
selamat2...

Si Penconteng said...

Abis ya pahal nya madah nak paluk mek urang? Kekeke.

[h]einsen said...

oh Si Penconteng lagik;

heheh..xda nya maluk sesukasuki..ada urg ngaco baruk nya paluk heheh..

Ivy Metaga said...

Uihhh..takottt..tgk muka uncle eh..

pakcik sik berani kmk kaco anak pakcik, kelak pakcik paluk huhu...

happy fathers day to ur dad!!!

AmirFX said...

Aishhh... Kenak aku jadi bapak inda?! Bapak pusak boleh la... Mun bapak nemiak lom gik... Aku masih lam pencarian... Mun onggon ya sik tauklah... Calon dah ada... Tgh nunggunya lok, kakya aku... hehe.... Ada kenak impose gik gmbr tuk.... Ampun ya Mr. Onggon.

[h]einsen said...

oh AmirFX:

bapak pusak kali boleh la msk dlm kategori ya, depend kpd jumlah kasih sayang diberik ngan pusak ya heheh..
senang jak mok elak dari superimpose nya, buat masa skrg tok krg2 kan lah bergamba sipi2 heheh..

[h]einsen said...

oh Ivy Metaga;

boh takut..nya ya sebenarnya peramah..heheh..

Shitsurei shimashita said...

happy fathers day~
mun ya kacak bapak kitak...
anak pakcik memang famous skrg..sik perlu paluk...tgu kmk paluk gendang k.

[h]einsen said...

oh Shitsurei shimashita:

heheh..gendang kah kompang heheh..
xda la sefamous nagaperang lagi..heheh..

kirana said...

Sik kmk ngaco anak ktk ko uncle, nya menar ngaco kmk. Paluk kan nyaa....

Anyway, selamat ari bapak kpd bapak2... ya bapak, ampun yeah!

[h]einsen said...

oh kirana;

heheh..mun tiba2 bapak kmk tang ada maluk kmk, mst ya kja ktk nyuroh nya ya..isk2..