Pages

Followers

Mimpi Ngutik

Amaran udik: Entry tok mungkin mempunyai unsur-unsur yang menyebabkan pembaca loya-loya mun dibaca bila-bila masa. dinasehatkan boh maca sebelum/selepas makan. bimbingan pak usu belah mak serta makcik kantin rah tempat kerja adalah digelekkan, eh, digalakkan.


aku sebenarnya mok polah benda lain. tapi kedong nya agik dalam proses aku update benda lain dolok lah owh..


lebih kurang kdak tok lah ceta nya. malam tadik aku mimpi. dalam mimpi ya background rah rumah sapa aku pun sik tauk..ramiii..pengilan apa, aku pun sik tauk. sia sitok orang bergotong royong rah pengilan ya. biasa lah owh, mun dah urang kampung. sik tauk lah mun rah taman sukma tempat katie diam ada ndak kah polah gotong royong. takut juak time nya kawin klak sekda orang datang tolong polah kja.


aihh, alu melelat. kakya dihampar sidak kenbes/canvas rah sigek tempat nok luas ya. mok mesti mok melapah dagin sapi nok bok kenak beleh.


tapi jangkaan aku meleset.........


aihh ya bukan sapi, tapi urang. urang mati. ada duak igek body. sigek diengkah rah tepi dolok. body sidak mirah-mirah pink-pink, giya-giya la. kedak baruk keluar dari peti ais. gelik ada juak.


kakya nang sidak-sidak ya tengah ngerat body ya tek. time sidak ngerat tangan nya alu liat ke tempat lain. alu terdiat orang rah tepi aku tengah masak dagin rah dalam periok, polah sup. dagin apa aku pun sik tauk. tekak-tekak dikpun jak kitak orang owh. mok muntah ada juak. tapi bagus juak sik muntah la takut muntah dalam dunia sedar.


alu terbangun aku kakya. fuhhh..sib bait kejap jak mimpi ya. mun panjang gik ada kali sidak urang kampong ya nyuroh aku ngidang hidangan ya kepada urang rami nok datang ke pengilan ya tek.


ngutik sik? ngutik sik? ngutik bah. tapi kakya dengan tenang sekali aku sambung tido balit eheh.


ok lah ya jak lah dolok owh. kelak jumpa gik. bak kata pak usup taiyoob, "segila-gila kita tok nak, biar kita beleh sapi, jangan beleh anak kedirik rah bilit mandik. tedah anak ya."


that's all pok!
tataratata~




18 Orang Merik Komen Sambil Menggaruk Geruk:

Faizal n Fashitah said...

Aku penah bermimpi ya sama. Tapi bila ku bangun.. cepat2 ku mukak potosop.. ku kerat2 ku muka kitakduak Onggon.. pas ya sekelip mata ku tempek ku rah gamba cicak.
*Motip op de stori - Seblom tido, cuci lok kaki. Boh alu nak tido terus. Nak ka dah mimpi serem serem gitu...

SEN said...

pakput: aokla2..cuci lah kaktok uhuk2..cicak indah..

Chenta said...

ya ai malas... tp nang mena... apalah jadah nya melih anak dik mpun... urghhh... siannn anakkk...

dukunlintahplk said...

eeee ngutiks.. kau tok mesti kuat gilak berkhayal or megin ahaks ;)

AmirFX said...

Tok kes sik basuh kaki time tdo nak? Ya mimpi nak pelik2... Nasib sik mimpi kenak gigit anak mengkarong... Aihh.. Melelat indah ke anak mengkarong.. haha... Basuhlah kaki sebelum tdo nyaman...<<-- pesan jiran rumah sebelah pak menakan usup gila.

SEN said...

as:

ya lah owh..dak manok2 dgn kambin byk bah..


pakdukun:

sik tauk eh tang tiba2 mimpi gya


amir:

ya lah aku pun dah lupak mlm tadik aku ada nyuci kaki ka sik..

SEN said...

as:

ya lah owh..dak manok2 dgn kambin byk bah..


pakdukun:

sik tauk eh tang tiba2 mimpi gya


amir:

ya lah aku pun dah lupak mlm tadik aku ada nyuci kaki ka sik..

erolnukman said...

syiooo...mst real rasa kan?ee....prnah juak aku mimpi lebih kurang sama ng kau ya.tp aku mimpi aku yg bunuh & kerat2 bdn org..aduh2...eee...real..nang real!

hannaH said...

euwh euwh..bok td masuk news bapak nyembelih anak rah dapur.eeee very the ngutiks.

SEN said...

erol:

nang rasa real..tp sib bait sik lamak rasa real ya..eheh


hannah mentana:

mun ktk dah ada anak klak boh di beleh ktk aaa..

SEN said...

erol:

nang rasa real..tp sib bait sik lamak rasa real ya..eheh


hannah mentana:

mun ktk dah ada anak klak boh di beleh ktk aaa..

Queen Bunga said...

apa salah kamekk??

Anonymous said...

Das Design inspiriert von Pandora thomas sabo onlineshop Schmuck kommt aus der Pferdewelt. thomas szabo Man kann sehen und Spur von Reise und thomas sabo armband die gute Zeit verbringen sie in die Welt der Pferde. Egal, thomas sabo glaube liebe hoffnung wie subtil diese Spuren sind, zu verwalten Designern, thomas sabo sie zu bewahren. Sie kennen den Weg, thomas sabo online shop deutschland um sie im Detail auszudrücken, anstatt auf spezifische shape.Inspiration ist der Kern der Pandora, schmuck thomas sabo die nicht einfach zu verallgemeinern. Die meisten Schmuckstücke `s angebote thomas sabo uhren Inspiration kommt aus Pferd, Sporen, Steigbügel Armband mit Anhänger und und so weiter. Aber auch ein Detail aus Steigbügel ermöglicht thomas sabo charm club anhänger Designer völlig verschiedene Dinge, die so perfekt erklärt, dass man kaum finden.

Ivy Metaga said...

kenak masa terbangun ktk sik terus minum milo panas dan makan ngan roti keben hahaha, kompom bila sambung tido gik mimpi terus indah2 hahaha, rasanya komen kmk macam sik ada kaitan nak heeeee... larikkkkkk....

Amni said...

kmk bencik mimpi antu.. sempat indah mek baca dak ayat qursi dalam mimpi yaa.. haha... tapi takut mek mimpi antu, sik setakut mek mimpi ular.. ekekek...

*kmk MRSM batch SPM 2003.. =P

Shitsurei Shimashita said...

hahaha..nasib baik bro x di akikah tuk kenduri tu wo..mo basah katil tu dgn peluh...ingat mimpi bkn mainan tidor, mimpi leh jd kenyataan..hihihi

ciK LyndaWawa igUana said...

mek mimpi kitak jadi gadis cantik diedit oleh rakan kitak ya..hahahaha

kaljis aka onggon said...

Haha.. pahal ku termiss entry tok?? haha.. Nang ngutik eh.. ngutik ngenang Ketie Ketiak berlipstik "terbabas" hahaha...